Проекти наказів (розпоряджень)

 Найпоширенішим видом розпорядчих документів, що застосовуються у практиці управління, є накази (розпорядження).

Наказ - це основний розпорядчий документ, який видає керівник підприємства, організації чи установи (далі - установи) на правах єдиноначальності і в межах своєї компетенції.

Створюється наказ на основі і для виконання законів, постанов та розпоряджень уряду, наказів і директивних вказівок вищих органів, а також вирішення оперативних питань діяльності конкретного органу.

За призначенням розрізняють:

- накази з основної діяльності (з загальних питань);

- накази із адміністративно-господарських питань;

- накази з кадрових питань (особового складу.

Проекти наказів (розпоряджень) з основної діяльності та адміністративно-господарських питань готуються і подаються структурними підрозділами за дорученням керівника установи чи за власною ініціативою.

Зазначені проекти наказів візуються:

- працівником, який створив документ;

- керівником структурного підрозділу, в якому його створено;

- посадовими особами, які визначені у проекті документа як виконавці завдань, що містяться в ньому;

- керівником служби діловодства;

- керівником або посадовою особою структурного підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції;

- іншими посадовими особами, яких стосується документ.

Проекти наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу) про прийняття на роботу, звільнення, надання відпустки, відрядження тощо готує кадрова служба на підставі доповідних записок керівників структурних підрозділів, заяв працівників, трудових договорів та інших документів.

Проекти наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу) візуються:

- працівником кадрової служби, який створив документ;

- його керівником;

- юрисконсультом;

- керівником бухгалтерської служби;

- іншими посадовими особами, яких стосується документ залежно від видів наказів.

Структурним підрозділом з юридичного забезпечення обов'язково візуються за наявності усіх необхідних віз проекти наказів нормативно-правового характеру, а також накази з кадрових питань (особового складу) та з інших питань, визначених інструкцією установи.

Проекти наказів (розпоряджень), що надаються для підписання керівникові установи, візуються також його заступником відповідно до розподілу функціональних обов'язків.

Візи виконавця та інших службових осіб потрібно розташовувати нижче підпису керівника.

Оформляють їх, наприклад, у такий спосіб:

У разі необхідності проведення оцінки змісту та доцільності видання наказу (розпорядження) здійснюється зовнішнє погодження проекту документа з іншими заінтересованими установами.

Якщо в процесі погодження до проекту наказу (розпорядження) вносяться істотні зміни, він підлягає повторному погодженню.

Підписуються накази (розпорядження) керівником установи, а у разі його відсутності - посадовою особою, яка виконує його обов'язки. Заступник Міністра - керівник апарату підписує накази з питань, що належать до його компетенції.

Після підписання наказу (розпорядження) зміни до нього вносяться лише шляхом видання нового наказу (розпорядження) про внесення змін.

 https://pidru4niki.com/1593110660579/dokumentoznavstvo