Правила формування справ

 Формуючи справи, слід дотримуватися таких правил:

- вміщувати у справи тільки виконані документи відповідно до заголовків справ в номенклатурі;

-вміщувати у справи тільки оригінали, а у разі їх відсутності засвідчені у встановленому порядку копії лише виконаних, правильно оформлених документів, не допускаючи включення чорнових, особистих, дублетних документів, різних варіантів документів, що підлягають поверненню, розмножених копій;

- об'єднувати у справи документи виконані протягом одного календарного року, за винятком перехідних: особових, судових справ. Особові справи ведуться протягом ряду років, поки дана особа працює в організації;

- групувати у справи окремо документи постійного і тимчасового зберігання. Як виняток, коли цього вимагає специфіка роботи установи, документи постійного і тимчасового строків зберігання, пов'язані з вирішенням одного питання, можуть об'єднуватися протягом діловодного року в одну справу. Після закінчення року або перед переданням справи до архіву установи вони повинні бути розкладені в окремі справи згідно з номенклатурою: в одній справі - документи постійного, в іншій - тимчасового зберігання;

- включати у справу документи тільки з одного питання або групи споріднених питань, що становлять єдиний тематичний комплекс: спочатку ініціативний документ, а потім усі інші документи в їх логічній послідовності;

- якщо документи за своїм змістом і строком зберігання не можуть бути оформлені у справи, передбачені номенклатурою, слід завести нову справу з обов'язковим занесенням її найменування та строку зберігання в чинну номенклатуру;

- документи, створені засобами обчислювальної техніки, групувати у справи на загальних підставах;

- за обсягом справа не повинна перевищувати 250 аркушів (30-40 міліметрів завтовшки).

Документи всередині справи вмішуються у хронологічній, логічній послідовності чи їх поєднанні.

Організаційні документи, затверджені розпорядчими документами, групуються разом із зазначеними документами. Статути, положення, правила та інструкції, затверджені як самостійні документи, групують також у самостійні справи.

Розпорядчі документи (постанови, накази, розпорядження тощо) разом із додатками включають у справи за їх різновидами і хронологією. Накази з основної діяльності, кадрових і адміністративно-господарських питань розмішують в окремі справи.

Документи засідань колегіальних органів групують у дві справи: а) протоколи і документи до них (доповіді, довідки, проекти рішень тощо); б)документи з організації проведення засідань (порядок денний, макет розміщення, список запрошених, проекти та копії рішень тощо).

Протоколи засідань чи нарад групують у хронологічному порядку і за їх порядковими номерами. Документи до засідань зазначених органів систематизують за датами та номерами протоколи); усередині групи документи, що мають відношення до одного протоколу, систематизують за їх порядком денним.

Доручення установ вищого рівня і документи, пов'язані з їх виконанням, групуються у справи за напрямами діяльності установи або за авторами ініціативних документи). Якщо таких невелика кількість, то їх формують в одну справу. Всередині справи документи систематизують за датами доручень. Затверджені плани, звіти, кошториси групують у справах окремо від проекти) цих документів.

Листування групується за змістом та кореспондентською ознакою у хронологічній послідовності; документ-відповідь розміщується за документом-запитом.

Особові справи державних службовців формуються відповідно до Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету

Міністрів України від 25 травня 1998 p. N 731 (Офіційний вісник України, 1998 p., N 21, ст. 764).

Розрахунково-платіжні відомості (особові рахунки) працівників установи систематизуються в межах року за прізвищами в алфавітному порядку, а відомості на виплату з грошей (відомості нарахування заробітної плати) повинні бути сформовані щомісяця за рік.

При поновленні листування документи включаються до справи поточного року із зазначенням номера справи за попередній рік, в якій зберігаються документи з цього питання.

Документи-додатки, незалежно від їх дати їх створення, групуються в одну справу з документами, до яких вони додаються. Додаток, який має понад 250 аркушів, формується в окрему справу. При цьому на основному документі робиться відмітка про те, що додаток оформлено окремою справою.

Невиконані документи формувати у справи забороняється. Не допускається долучати до справ документи не за призначенням, зайві примірники.

Документи, що мають гриф обмеження доступу, видають та приймають під розписку. Забороняється:

o вилучати документи із справ чи переміщувати їх з однієї справи до іншої без санкції керівника установи;

o виносити з приміщення без спеціального дозволу керівника установи;

o розмножувати документи без дозволу керівника установи (якщо є дозвіл, то розмноження здійснюють у присутності відповідальної особи, а браковані примірники зразу ж знищують).

Документи в особових справах групують у хронологічному порядку в міру їх надходження у такій послідовності:

o внутрішній опис документів, що знаходяться у справі;

o заява про прийом на роботу;

o анкета, листок з обліку кадрів;

o автобіографія;

o документи про освіту;

o витяги з наказів про призначення, переміщення чи звільнення;

o доповнення до особового листка;

o довідки та інші документи, що мають відношення до особи.

Довідки з місця проживання, медичні довідки про стан здоров'я та інші аналогічні документи групуються в окремі справи тимчасового зберігання, або розміщують в "Кишеньках" обкладинок особових справ.

Копії наказів про стягнення, заохочення, зміну прізвища тощо до особової справи не долучають у зв'язку з занесенням відомостей про це у доповнення до листка обліку кадрів.

Особові рахунки співробітників та інші обліково-статистичні документи систематизують у межах року за алфавітом прізвищ.

Працівникам установи та її структур дозволяється формувати передбачені номенклатурою справи тільки з питань, що належать до їх компетенції.

Після закінчення календарного року керівник установи, своїм наказом, призначає спеціальну комісію, яка зобов'язана:

- перевірити наявність усіх документів;

- відібрати документи для зберігання в архівному підрозділі;

- визначити документи для знищення.

Методичне керівництво і контроль за формуванням справ в установі та її структурних підрозділах здійснюється службою діловодства та архівом установи.

 https://pidru4niki.com/1584072060524/dokumentoznavstvo/zagalne_dilovodstvo_